donderdag 7 maart 2013

Shoplog: Bocholt Duitsland

Vorige week ben ik naar Bocholt in Duitsland geweest. Even een dagje ertussenuit. I needed that!


Bocholt ligt ongeveer 45 min van Arnhem. Ik vind het heerlijk om even weer een andere stad te zien dan Arnhem en omgeving. Vaak is het ook heel rustig in Duitsland op de weg, maar ook in de stad. Ik ga wel vaker naar Duitsland toe, zoals Kleve, Emmerich, Essen en Oberhausen. Deze keer wilde ik niet zo ver weg. Samen met een vriendin ging ik naar Bochelt. Bochelt heeft een klein overdekt winkelcentrum shopping Arakaden en een "buiten" centrum. Het is niet een heel groot stadje maar wel heel gezellig. Iedere woensdag van 14.00 uur - 18.00 uur is er een markt en daarnaast iedere donderdag tot 19.00 uur een avondbazaar. Daar worden vlees, kaas, textiel, bloemen en lekkernijen aangeboden. Een voordeel is dat het parkeren van de auto meestal niet duurder dan € 1,00 per uur is en de winkels in Duitsland zijn ook langer open. Veel winkels zijn geopend tot 20.00 uur.

Bocholt heeft 2 grote en een kleine drogisterij. In het overdekt centrum zit Muller en in het "buiten" centrum: Rossman en DM. Ik kan er echt uren doorheen lopen.

De onderstaande producten kocht ik bij Rossmann Drogist.

 
Sensodyne MultiCare € 2,75
Sensodyne € 2,75
Listerine, cool mint € 3,35
 
Ik kom sowieso minstens 2 keer per jaar bij de mondhygiënist en moet veel producten gebruiken om mijn gebit goed te reinigen, zoals natuurlijk tandpasta,  mondwater, flossen en ik gebruik ook ragers. Ik vind Listerine een van de fijnste mondwaters. Die staat bij mij op nummer 1. De tandpasta van Sensodyne is ook erg fijn voor gevoelige tanden.
 
De volgende producten kocht ik bij de DM drogist.
 
 
Balea haarmasker € 1,95
2x dove haarmasker € 3,45 p.s.
Haarolie met amandel en argan olie € 2,95
 
Ik heb nogal droog haar en gebruik veel haarmaskers in plaats van conditioner. Ik probeer iedere keer een nieuw haarmasker uit. De Dove met o.a. argan olie is echt super lekker. Hij ruikt lekker en voedt mijn haar. Ik ben heel blij met dit masker en daarom gelijk maar 2 potten gehaald. Balea het huismerk van DM heeft een masker met vijgen. Deze ruikt ook echt super lekker en bevat geen siliconen en doet zijn werk. Ik ben heel benieuwd naar de haarolie met amandel en argan olie.Volgens de verpakking is het een natuurlijk product.
 

Schwarzkopf shampoo € 1,45
2 x Schwarzkopf conditioner € 1,45 p.s. 
 
Meestal gebruik ik Andrelon of Schwarzkopf, shampoo en conditioner. Deze shampoos zijn mijn favoriet. Andrelon verkopen ze niet in Duitsland. Deze shampoo van Schwarzkopf ken ik nog niet. Zowel de shampoo als conditioner bevatten argan olie en vanillebloesem. Ben ook erg benieuwd naar deze shampoo en conditoner. Je ziet echt steeds meer producten met argan olie.
 
 
Olaz met SPF 15 € 5,25
 
Deze dagcrème leek mij handig in verband met de aankomende zonnestralen die we de aankomende tijd gaan opvangen. Deze dagcrème bevat SPF. Altijd fijn als er wat bescherming in je crème zit. Ik vind het altijd moeilijk om te kiezen. De crème moet niet te dik zijn en snel intrekken. Dat zijn echt belangrijke punten voor mij voor een crème. L'Oréal is een merk die ik vaak gebruik als dagcrème en Olaz heb ik in het verleden ook weleens gebruikt. 


 
Nagellak remover € 0,95
 
Ik vind dit zo handig! Een nagellak remover met pompje. Paar keer pompen en je watje zit vol met remover. Zelfs hier zit argan olie in.


 
Balea kristallen deo stick € 1,95
 
Ik heb nog nooit een kristallen deodorant uitgeprobeerd. Ik heb maar een paar producten die ik gebruik voor onder mijn oksels. Ik er nogal gevoelig voor veel deodoranten en vaak vind ik de geur te heftig en aanwezig. Deze kristallen deodorant houd je onder de kraan en breng je 2 tot 3 maal op je gereinigde oksel aan.
 
Verder kocht ik nog...

 
 
Corny mueslireep € 1,59 p.s. (Rossmann drogist)
 
Ik heb ooit een proefpakketje gehad via Facebook van deze mueslireep met witte chocolade en amandel. Hij is goddelijk lekker. Ik ben niet zo van de witte chocolade, maar de combinatie van smaken is perfect. Een aanrader!
 
 
My little pony € 1,99 (Intertoys)
 
In dit zakje zit een my little pony. Ik heb een DIY armbandenhouder gemaakt. Die kan je hier teruglezen. Binnenkort maak ik een bodybutten en het leek mij leuk om mijn potje met een my little pony op te fleuren.
 
 
 
Jampotjes € 1,00 p.s. (euro shop)
 
Ik vond deze potjes zo schattig en deze gebruik ik voor een bodybutter.
 
 
We hebben tussendoor ook nog een heerlijke lunch gehad! Een broodje met brie, tomaat, komkommer en sla. Heerlijk!  
 
Ik kom graag in Duitsland en voor mij is het ook niet heel ver weg, vooral door de weeks, dan is het lekker rustig en je waant je toch even in het buitenland. Het parkeren is goedkoop en er zijn ruime openingstijden. De beautyproducten zijn meestal de helft goedkoper. Dus heel veel voordelen. Ik heb weer een hoop ingeslagen en ben ook erg benieuwd naar sommige producten. Ik kan weer een poosje vooruit!
 
Wat vinden jullie van mijn aankoopjes? Waar kopen jullie je beautyproducten?
 
xoxo Elvira




Geen opmerkingen:

Een reactie posten