zaterdag 1 juni 2013

Ikea hacks

Regelmatig kom ik in de Ikea. De Ikea is ongeveer 15 min hiervandaan, dus ik ben er zo. Vaak ben ik er met een vriendin te vinden en dan zijn we lekker aan het rondneuzen. In mijn huisje staan een aantal Ikea meubels. Zoals de bank en het computermeubel en de bekende PAX kledingkasten. Die zijn echt geweldig. Zo fijn om je kast in te richten hoe jij dat wil.


Ik was aan het rondneuzen op Pinterest en vond het fenomeen "Ikea Hacks". Ik had er echt nog nooit van gehoord, maar het is ontzettend leuk.

Wat is Ikea hacks?

De meubels van de Ikea kunnen soms weleens wat saai zijn en een Ikea hacks is dus een Ikea meubel die je transformeert naar je eigen smaak. Je geeft er een leuk kleurtje aan of je beplakt een meubel of je sloopt meubel en geeft het een tweede leven en je maakt er weer iets nieuws van.

Voorbeelden van Ikea hacks

Hieronder laat ik jullie een aantal hacks zien. Kijken jullie mee?



De bekende Ikea tas getransformeerd tot een schoudertas. Je moet wel handig zijn met naaimachine.

Een hoogslaper gemaakt door middel van kasten, zo heb je nog eens extra kastruimte! Het is wel een hele klim voor kleintjes zoals ik.



De EXPEDIT kast, gemaakt om op te zitten. Leuk voor het raam. Of in de gang, kan je gelijk je schoenen in kwijt of bakken erin zetten en daar je sjaals, wanten etc. in opbergen.

Erg leuk idee om deze Ikea lamp te versieren met boeken echt een mooie versiering op je nachtkastje.



De kids kan je er ook erg blij maken met Ikea meubels. Erg handig.




Je kan je kasten echt een heel ander uiterlijk geven door ze een kleurtje te geven, andere knoppen er op te plaatsen of figuurtjes er tegen aan te plakken. Een fotostickers geeft de kast een persoonlijke tint. Hierboven zie je o.a. de MALM kast.



De tafels van LACK zijn simpel, maar wat kun je er iets moois van maken. Echt heel erg leuk zo een vlak in een andere kleur. Kwestie van een gat in de tafel zagen en een kleine LACK tafel in een andere kleur erin plaatsen.

De takken vind ik ook een erg leuk idee. Erg leuk om bijvoorbeeld je sieraden aan te hangen.



Heb je huisdieren?! Echt het hele gezin inclusief huisdieren kan je verblijden met Ikea meubels.



Die laatste tafel is ook leuk met die afgesneden tafelpoten. Klik op deze link en kijk hoe je deze tafel zelf kunt maken.

Soms kan je met een simpele stap je Ikea meubel helemaal omtoveren tot een heel ander meubel. Ik vind het echt een super goed idee en er staan veel leuke ideeën op het internet.

Morgen vertel ik jullie nog wat meer over Ikea accessoires.

Heb jij meubels van Ikea in je huis staan? Had jij al eens gehoord van Ikea Hacks? Wat vinden jullie van de Ikea hacks?

xoxo Elvira



Geen opmerkingen:

Een reactie posten