zaterdag 25 mei 2013

Vakantie kiekjes Texel

Afgelopen week zijn mijn vriend en ik naar Texel geweest. Voor mij de eerste keer. Hij was al vaker geweest. Even een midweek ertussen uit en relaxen op een eiland. Ik laat jullie wat foto's zien die ik heb gemaakt.










De foto's zijn gemaakt met mijn smartphone, HTC one X of mijn digitale camera Canon Powershot SX210.


 
Na een rit van ongeveer 4 uur, zijn we aangekomen in Den Helder, we zijn aan het wachten op de boot.
 
 
In de verte zie je Texel. De bootreis is ongeveer 20 minuutjes en die zijn ook zo voorbij als je naar buiten kijkt.
 
 
We zijn eerst naar ons huisje gegaan en hebben daar onze spullen gedropt. Een mooi bloemetje stond klaar voor ons op tafel.
 
 
Het weer was niet heel erg fantastisch, maar we zijn wel gaan rondrijden. Eerst naar de vuurtoren van Texel.
 
 
 
 
Natuurlijk over het strand gewandeld.
 
 
 
De volgende dag gingen we naar Ecomare, de zeehondenopvang. De zeehondjes waren zo dichtbij dat je ze kon aaien. Niet aan te raden natuurlijk. Maar wel ontzettend leuk om ze zo dichtbij te zien.
 
 
Insectenhotel. Hierin bevinden zich van allerlei insecten. Best een mooi hotel voor de kleine beestjes.
 
 
 



En nog steeds hebben we niet echt heel erg mooi weer. In een strandtentje hebben wel lekker wat gedronken.


In het hoofdstadje van Texel, Den Burg, was er een klein snoepwinkeltje en die had nog een ouderwetse guldenkassa.


In de middag klaarde het een beetje op en zijn we naar het schipbreuk- en juttermuseum Flora geweest. Erg leuk om al die gevonden voorwerpen te zien die gevonden zijn op het strand door jutters.


Texel heeft een heleboel schapen op het eiland lopen. Typisch Tessels!



We hebben een boerenommetje gemaakt en we liepen tussen de schapen en koeien.


Na wat rondgereden te hebben kwamen we uit in het plaatsje Oudeschild. We hebben daar kibbeling, frietjes en haring gegeten. 
 




Donderdag was echt de mooiste dag van de hele dag en hebben we van  s ochtends tot s avonds echt prachtig weer gehad. Vrienden van ons zijn overgekomen en zijn bij ons gebleven. Zij hebben het mooie weer meegenomen.


 

Moet je eens kijken, dit lijkt wel een bounty eiland, ik mis alleen nog de palmbomen.

 
De love rock, schrijf de naam van je geliefde op. Onze vrienden hebben de namen erop gezet en wij natuurlijk ook. :)



 

Met onze lieve vrienden zijn we met de boot naar de zeehonden geweest, die daar liggen op zandbanken. De tocht duurde ongeveer een uur.  We kwamen redelijk dichtbij, we moesten afstand houden anders werden de zeehonden onrustig. Erg leuk om mee te maken.



De kapitein kwam met een bak brood aanzetten en de meeuwen kwam als gekken naar ons toegevlogen. We mochten de meeuwen voeren. Echt een heel mooi gezicht.

 
Even door Den Burg heen gelopen en een Swirl gehaald. Een keer per jaar mag het van mijzelf. Delicous!!!

 
We zijn in de avond thuis gebleven en hebben een spelletje gespeeld. Ik heb helaas verloren.

 
Laatste dagje op Texel! Heerlijk ontbijten met zijn vieren.
 
 
Dit is de strandkoning van Texel. Met de voorwerpen die je hebt gevonden op het strand mag je de koning aankleden.
 
 
Nog een laatste kiekje van het strand voordat we gaan. 
 
 
Een van de vele kwallen die zijn aangespoeld.
 
 
Wat een verschil he met de eerste foto die ik heb gemaakt. Nu met een mooie blauwe lucht op de achtergrond.

Daar zitten we dan op de boot. De GPS geeft precies aan waar we zijn. Mijn scherm is helemaal blauw. Allemaal zee.

  
Echt een prachtige foto van de meeuwen, die met de boot meevliegen. Ze verwachten dat we eten bij ons hebben.

Dit waren onze vakantiekiekjes! Ik heb er van genoten. Jullie ook? Er zitten echt prachtige foto's tussen.
 
Ben jij weleens in Texel geweest?
xoxo Elvira


 

1 opmerking:

  1. Wat een prachtfoto's!! Ik verlang er naar om van de zomer weer terug naar Texel te gaan. Ik kreeg laatst een tip van een goede kennis voor onze overnachting, namelijk: hotel De Koog.

    BeantwoordenVerwijderen