woensdag 29 mei 2013

DIY: citroen scrub, voor handen en voeten

Vandaag weer een lekker scrubje, de citroen scrub. Dit is een heerlijke scrub die je kan gebruiken voor handen en voeten.

Wat heb je nodig?


500 gram suiker
250 gram olijfolie
1 citroen en rasp van de citroen


 
Doe de suiker in een bak

 
Rasp de schil. Ik heb verschillende delen van de rasp gebruikt, zodat je wat fijne stukjes rasp hebt, maar ook wat grovere stukken.  
 

Pers de citroen. Je kan het eerst in een glas doen en dat je dan de pitten eruit zeeft, maar je kan het sap ook boven de met suiker persen. Het is natuurlijk niet erg dat er wat pitten in de scrub zitten, want je eet de scrub niet op.

 
Olijfolie, citroen sap en grote gedeelte van de rasp erin doen en goed roeren.
 

Klaar is je citroenscrub! It's so easy!
 
 
Voor de versiering kun je de grovere stukken schil bovenop doen.
 
Deze scrub is ideaal voor handen en voeten, droge plekken zoals ellebogen en knieën. Verder is het goed voor je nagelriemen. Kijk wel uit met wondjes, want dat kan prikken. Je kan de scrub ook voor je lichaam gebruiken. Maar ik hou deze scrub speciaal voor mijn voeten en handen, omdat ik al andere lekkere bodyscrubs (roos scrub, kruidige scrub, body butter bar scrub) heb die ik zelf maak en weer speciaal voor mijn lichaam gebruik.
 
Voordat je de scrub gebruikt even goed roeren omdat de olie bovenop ligt. De scrub is niet zo heel lang houdbaar, omdat er verse citroen in zit. Als je de hoeveelheid die ik heb gebruikt te veel vind. Kun je natuurlijk de hoeveelheden halveren.
   
Happy DIY'ing!
 
Heb jij weleens een citroen scrub gebruikt?
 
 
xoxo Elvira


Geen opmerkingen:

Een reactie posten