zaterdag 16 maart 2013

DIY: body butter bar met scrubdeeltjes

Pas geleden liet ik jullie een solid lotion bar zien. Vandaag maak ik een body butter bar met scrubdeeltjes. Hoe we dat gaan doen, laat ik jullie nu zien.

Wat heb je nodig?

50 gram shea butter
50 gram cacao boter
10 gram aduki bonen
10 gram amandelen
10 gram rijst
 

Weeg de adukibonen, amandel, rijst (die was ik vergeten) en cacaoboter af.
 
 
 Doe alles in een blender of keukenmachine tot alles fijn gemalen is. Niet te fijn, want dan heb je geen scrubdeeltjes meer. Ik doe het mengsel nog even door de zeef, zodat je de grovere stukken eruit kan halen. Ik had deze body butter een keer eerder gemaakt en het mengsel niet door de zeef gehaald. De stukjes waren veel te grof en het sneed zelfs een beetje in de huid, dus niet fijn.
 

Doe de cacaoboter in een bakje en laat het smelten in de magnetron.


Weeg de shea butter en doe deze bij de gesmolten cacaoboter. Deze smelt dan vanzelf.
 

Laat het mengsel een beetje afkoelen, totdat het een beetje een dikke substantie wordt. Niet te dik, want dan kan je niet meer roeren. Je moet echt het juiste moment zien te vinden. Dan giet ik het in cupcake vormpjes.


 Als het vollediger mengsel dik is geworden en niet meer vloeibaar is (zie onderstaande linkerfoto) zet ik de cupcakvormpjes in een bakje in de vriezer voor zo ongeveer 20 minuutjes. Na 20 minuutjes haal ik ze eruit (zie onderstaande rechterfoto) en dan is je body butter bar klaar.

 
Het eindresultaat, een heerlijk body butter bar voor onder de douche. Ga lekker douchen, scheren, wassen etc. en spoel alles af. Aan het einde van je douchebeurt smeer je je hele lichaam in met deze body butter en je huid wordt ook nog een beetje gescrubd. Heerlijk!


 Wat vinden jullie van deze body butter bar? Ga jij deze DIY uitproberen?

xoxo Elvira


volg me op: bloglovin - facebook - twitter - instagram
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten