donderdag 7 februari 2013

Favoriete Amerikaanse snacks + verkooppunten

Een paar jaar geleden ben ik voor het eerst in Amerika geweest. Wat een geweldig land is het. I love it! Ik hoop dat ik snel weer een keer die richting op ga. Ik hou van dit land, alles is groot en veel.

Farm Fresh-Virginia beach 2011
Ik verbaasde mij over de hoeveelheden die ze daar verkopen. In Nederland heb je bijvoorbeeld een paar verschillende soorten ijs. En dan houdt het al gauw op na een paar koelingen. In Amerika zag ik rijen en rijen met ijs en het hield maar niet op. Zo ontzettend veel keus.

Farm Fresh-Virginia beach 2011
 
Trouwens de groente afdeling is ook erg mooi hoor. Dat is zo ontzettend netjes opgestapeld en schoon en fris. Het ziet er prachtig uit!
 
Farm Fresh-Virginia beach 2011

Wij waren dus regelmatig in de supermarkt te vinden en voor mij was het de eerste keer en ik keek mijn ogen uit. Ik wilde wel alles uitproberen. Ik heb natuurlijk niet alles uitgeprobeerd, maar heb dingen gepakt die mij lekker leken. Ik heb een aantal favorieten en die laat ik jullie vandaag zien.

Poptarts chocolate Fudge

Dit is een soort van koekje en is gevuld en daar zit dan weer een vulling in met chocolade, aardbeien, kersen etc. Ze hebben heel veel verschillende smaken. Dit koekje kan je koud eten, maar is het lekkerst als je deze in de je broodrooster opwarmt. Dan smelt de vulling van binnen. Hmmm, deze zijn echt heerlijk. De chocolate fudge zijn mijn favoriet!!!!



Goldfish Cheddar

Deze visjes zijn een soort van zoutjes met cheddar smaak. Alleen er zit geen zout op. Ik vind ze erg lekker van smaak.


M&M Almond

Dit zijn M&M´s met amandel. Deze amandelen zijn ook nog eens geroosterd. Dus die geven echt een heerlijke smaak aan de M&M.
Ze hebben ook nog pretzels & coconut smaak. De coconut versie is ook erg lekker. De M&M´s hebben de kleuren bruin, groen en wit. Echt als een kokosboom.

 
Nature Valles, sweet & salty nut, cashew, granola bar

Deze zijn echt goddelijk, dit is denk ik de lekkerste muesli bar die er bestaat. De smaak is overheerlijk. Ze hebben deze in verschillende smaken, maar ik vond de sweet & salty nut, cashew echt het lekkerst!

 
Bagels

Oké, dit is niet echt een snoep snack, maar deze zijn wel echt super lekker! Vooral met roomkaas en voor de liefhebbers daarbij ook nog met zalm. Een bagel is een rond broodje met een gat erin. Deze aten we alle dagen toen we in New York waren.



Er zijn heel veel snacks met pindakaas erin, zoals M&M met pinda kaas en  peanut butter cups van Reese´s. Die snacks met pindakaas erin verwerkt zijn niet lekker. Maar...

 
JIF peanut butter, extra crunchy

De JIF, nee niet dat schoonmaakspul, extra crunchy is wel erg lekker op je boterham! Ze hebben ook diverse smaken van deze Jif, ze hebben zonder nootjes met honing etc. Kleine potten en grote potten. Maar toch is de Jif extra crunchy het lekkerst en mijn favoriet.



Waar kun je deze heerlijke snacks kopen?

In de Amerikaanse supermarkt, of course. Maar als ik nou niet in Amerika ben. Gelukkig hebben we tegenwoordig internet en kun je online diverse snacks bestellen, maar helaas niet alles. De Goldfish cheddar en de muesli bar heb ik nog steeds niet kunnen vinden. Ik heb het geluk dat de familie van mijn vriend in Amerika woont en die nemen weleens wat dingen voor ons mee.

Maar als je toch wat wil bestellen, kan dat via USfoodz, daar hebben ze veel Amerikaanse producten. Binnen 1 a 2 dagen heb je de spullen in huis.  Ik heb een paar jaar geleden al eens een bestelling gedaan via USfoodz en ik kan mij herinneren dat de service goed was en dat ik de spullen snel binnen had. Ik heb hier geen gebruik van gemaakt omdat ik dan van de familie van mijn vriend wat dingen had gekregen en ook vrienden van ons zijn pas geleden naar Amerika geweest en hadden ook wat lekkere dingen meegenomen. Het enige nadeel van USfoodz is dat je voor minstens € 25,00 moet bestellen, dus je kan niet een paar dingen bestellen, voor een paar euro. Maar goed, dat moet niet uit maken toch, al die heerlijke dingen! Je blijft je winkelwagen volstoppen.

Shop Amerika is ook een online shop, daar verkopen ze ook een heleboel producten.

Ik was eer gisteren in de Jumbo Arnhem, winkelcentrum de Lely en daar kwam ik een vak tegen met Amerikaanse producten. Ze hadden pop tarts!!! Yeaah, maar mijn lievelingssmaak hadden ze niet. Ze hadden verder frosting (boter crème)voor cake, diverse cake mixen. Het is niet heel veel, maar 1 stelling, maar het is toch wat! Beter iets dan niets.  Zo kun je toch een beetje kennismaken met wat producten en je hoeft niet een grote hoeveelheid te bestellen via een online shop.

Jumbo Arnhem, winkelcentrum de Lely
 
Ze hadden ook zoutjes met cheddar. Ik dacht meenemen, om uit te proberen, maar de Goldfish blijft toch het lekkerst.
 
Cheez-it, duoz € 5,00
 
 
Hier in Arnhem ben ik in sommige buitenlandse winkels/toko's ook wat Amerikaanse producten tegengekomen. Zoals Kool Aid (= aanmaak limonade), frosting voor cake, cake mix en baking soda. Baking soda wordt gebruikt in bijvoorbeeld cake of koekjes.





De familie van mijn vriend heeft dat afgelopen keer voor mij meegenomen uit Amerika, maar als het op is, kan ik het gelukkig in de Toko halen. Ik had van de tante van mijn vriend 2 recepten gekregen die ik nog steeds moet uitproberen, misschien leuk om eens een artikel over te schrijven. Het gaat om de pound cake en carrot cake. Die zijn zooo ontzettend lekker!!!

Als je eens in Utrecht bent kun je naar Jac. Bostelaar gaan. Dit is een klein winkeltje waar ze Amerikaanse en Engelse producten verkopen.

En als laatste mogelijkheid kun je altijd iemand lief aankijken die naar Amerika gaat en die dan wat spullen voor jou mee wil nemen of misschien heb jij ook familie in Amerika wonen?

Over het algemeen betaal je veel meer voor een product dan in Amerika. Logisch natuurlijk, de producten moet geïmporteerd worden naar hier. Maar een ticket naar Amerika is veel duurder!
 
Wat zijn jou favoriete snacks? Heb jij weleens Amerikaanse producten uitgeprobeerd? Heb jij  misschien nog andere tips om aan Amerikaanse producten te komen?

xoxo Elvira


Geen opmerkingen:

Een reactie posten